Saturday, January 23, 2010

ပိဋကတ္ သံုးပုံ သိုင္းရႊီးက်မ္း ျမန္မာျပည္ေပါကၠံျမိဳ ့သို႔ စတင္ေရာက္လာသည္႔အေၾကာင္းကို ျပၿခင္း

သထံုျပည္မွေပါကၠံျမိဳ ့သို ့ပိဋကတ္ေရာက္သည့္အေၾကာင္းကိုျပၿခင္းအေၾကာင္း။ ။

သထံုျပည္မွ ေပါကၠံျမိဳသို႔ ပိဋကတ္ေရာက္ခ်င္း အေၾကာင္းမွာ၊ ေဂါတမ၊ ေသျပီးေနာက္ သာသနာႏွစ္ေပါင္းတေထာင့္ ေျခာက္ရာတခုႏွစ္၊ သထံုျပည္ မႏူဟာမင္းလက္ထက္တြင္။ မႏူဟာမင္းသည္၊ တိုက္ဖ်က္၍ သထံုျပည္မွ ပိဋကတ္က်မ္းေရအစံု သံုးဆယ္ကိုဆင္ႏွင့္တင္ျပီးလွ်င္ တလိုင္းရဟန္းအမ်ားႏွင့္တကြ ပင့္ေဆာင္ယူလာျပီးလွ်င္ ေပါကၠံျပည္၌ ဗုဒၶဘာသာ သာသနာတည္ေၾကာင္းကို စတုတၳမင္းေခါင္လက္ထက္ ဓမၼစကၠံဓရမဂၢင္ဟူေသာ ဣႏၶာ၀ဇီရာစက ဂါထာကိုက်မ္းဦးပဏာမျပဳ၍ ေရးသားသည္။ အဂၤါတရာ့ႏွစ္ေက်ာ္ရွိေသာ မဟာရာဇ၀င္က်မ္းၾကီးတြင္ ေဘာ္ျပေသာေၾကာင့္ ျမန္မာလူမ်ိဳးတြင္ဗုဒၶဘာသာ၊ သာသနာကိုျမန္မာလူမ်ိဳးတို ့သည္ ဤကစ၍ ဆက္ခံရေၾကာင္းကိုသိရပါသည္။ ။

ဤေနရာတြင္ ပိဋကတ္သံုးပံု(အာရႊီးက်မ္း)ဟု ေခၚဆုိရသည္႔အေၾကာင္းရင္းကို ဒီေနရာမွာ ေဖာ္ျပခဲ့ျပီး ျဖစ္ပါတယ္..... http://messengerforbuddhist.blogspot.com/2010/01/blog-post_16.html

ေဂါတာမ ေသျပီးျပီခ်င္းေနာက္ သူတပည္႔သားခ်င္းမည္သူတဦးတေယာက္ကမွ က်မ္းကို စနစ္တက်ျပဳစုထားခ်င္းမရိွသလို ေရးသားထားခ်င္းလည္း မရိွပါ။ ေဂါတာမ ေသျပီး ႏွစ္ေပါင္း ၄၀၀ေက်ာ္မွ က်မ္းအား စတင္ျပဳစုကာ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀၀ ေက်ာ္မွ က်မ္းအား အျပီးသတ္ႏိုင္ခဲ့သည္ .....တနည္းအားျဖင့္ ေသျပီး ႏွစ္ေပါင္း ၄၀၀ေက်ာ္မွ ၅၀၀ ေက်ာ္အတြင္း ျပဳစုသည္ (ႏွစ္ေပါင္းေလးရာေက်ာ္မွ ျပဳစုသည္႔ဟု ဆုိေသာေၾကာင့္ ေဂါတာမ ေသသည္႔ခုႏွစ္နွင့္ က်မ္းစတင္ျပဳစုသည္႔ ခုႏွစ္ လူသက္တမ္း (၅)သက္တမ္းစာမွ် ၾကာျပီးမွ ျပဳစုခ်င္းျဖစ္သည္........ဒါေတာင္ လူ႔သက္တမ္းကို ၉၀ႏွစ္ နဲ႔ တြက္ေပးထားတာေနာ္)...... ဤေနရာတြင္ က်မ္း၌ ေရးသားထားေသာ စာတုိ႔သည္႔ အမွားအယြင္းမ်ားစြာ ရိွနူိင္သည္႔ဟု ေျပာထားသည္. အမွားအယြင္းမ်ားစြာတုိ႔သည္ ဘုန္းၾကီး (သိုင္းသင္တန္းဆရာ) တို႔၏ အပို ခ်ဲ႔ကား ေရးသားထားခ်င္းသာ ျဖစ္သည္ဟု buddha wiki မွာ ေတြ႔ရိွႏူိင္သည္. ...ထို႔ေၾကာင့္ ဘယ္က်မ္းက မွားျပီ ဘယ္က်မ္းက မွန္ႏိူင္သည္ဟု အတိအက်မည္သူတဦးတေယာက္မွ မဆိုႏူိင္ေခ်... သိပၸံက ေထာက္ျပမွသာလွ်င္ ဤက်မ္းအခ်က္အလက္က သီဟုိဠ္မွ ဘုန္းၾကီး(သိုင္းသင္တန္းဆရာ) ၏ အမွားဟု အျပစ္ပံုခ် ဆိုႏဴိင္ခ်င္းအား ယခု ဗုဒၶ၀င္က်မ္း ပိဋကတ္က်မ္းစသည္ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ သက္ဆုိင္ေသာ က်မ္း ပါအေၾကာင္းအရာအားလံုးတို႔သည္လည္း မွန္ကန္မူ မရိွဟု စာေရးသူက တိက်စြာဆံုးျဖတ္ႏဴိင္ပါသည္....

(စာေရးသူ ဤေနရာတြင္ ေသသည္႔ဟုေသာ အဓိပၸါယ္အား ပို၍ေလးနက္ေအာင္ သံုးထားသည္.. အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ ေသသည္မွာ ခ်ဳပ္ျငိမ္းခ်င္းျဖစ္သည္.. နိဗၺာန္ဟူေသာ ကုလားစကားမူရင္းအရ ဘာမွမ၇ိွခ်င္း (ဒါကို အိႏိၵယမ်ိဳးႏြယ္ ေဂါတာမႏြယ္တူကုလားမ်ားထံမွ ေမး၍ ရႏူိူင္သည္...)ဒါေၾကာင့္ ေဂါတာမ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ရိွသြားျပီး ျဖစ္သျဖင့္ ခ်ဳပ္ျငိမ္းျပီး ေသသြားျပီး ျဖစ္သည္။ သံသရာ မရိွေတာ့ဘူး(ဥပမာ ေဂါတာမ အေနနဲ႔ ေနာက္ဘ၀ေခြးျဖစ္စရာ သူေတာင္းစားျဖစ္စရာအေၾကာင္း မ၇ိွေတာ့ဘူး) တနည္းအားျဖင့္ နိဗၺာန္ကို အျပီးသတ္ ခ်ဳပ္ျငိမ္းသြားသည္ဟု ေျပာႏဴိင္သည္..... ဤေနရာမွ စာေရးသူ နားမလည္မည္တာ ျဖစ္မည္တာ တခုရိွသည္... ခ်ဳပ္ျငိမ္းသြားေသာ (ေဂါတာမ)အား သူ၏ရုပ္တုကို အဘယ္ေက်းဇူးကို ေမွ်ာ္ကိုး၍ ကိုးကြယ္ေနၾကသည္ ဆုေတာင္းေနၾကသည္ကို စာေရးသူ အေနနဲ႔ လံုး၀နားမလည္ႏူိင္ေအာင္ျဖစ္မိပါသည္..)